رژیم غذایی در انگلستان
نوشته شده توسط : enitour

رژیم غذایی در انگلستان

غذای انگلستان

غذاهای انگلیسی، ساده، لذیذ و دلچسب هستند. آشپزی انگلستان در طول تاریخ از سرزمین‌های دیگر هم الهام گرفته است. مهاجمان خارجی با ورود به این کشور سبک آشپزی خود را هم وارد این سرزمین کرده‌اند؛ وایکینگ‌ها، رومیان و حتی فرانسوی‌ها در طول تاریخ بر آشپزی انگلستان تاثیرگذار بوده‌اند. مستعمره‌های انگلستان در شرق آسیا، چای را وارد این کشور کردند. ارتباط انگلستان و هند، باعث ورود کاری، انواع سس‌های تند و چاشنی‌های مختلف شده است که امروزه بخشی جدایی‌ناپذیر از آشپزی انگلستان هستند.

جنگ‌های جهانی اول و دوم تاثیرات زیادی بر آشپزی انگلستان داشتند. جیره‌بندی مواد غذایی اصلی مثل گوشت، شکر، کره و تخم‌مرغ درجریان جنگ جهانی دوم باعث شد که آشپزی انگلستان در این سال‌ها نزول کند و به ضعف و کمبود شناخته شود. غلبه بر این شرایط دشوار چندین سال طول کشید و امروزه آشپزی انگلستان شهرت و محبوبیت خود را دوباره به دست آورده است. لذیذترین غذاها، ماهرترین سرآشپزها و بهترین رستوران‌های دنیا را در لندن می‌توانید پیدا کنید.

غذای انگلستان

غذاهای سنتی انگلستان متعدد هستند و تنوع زیادی دارند. از میان مشهورترین غذاهای ملی انگلستان می‌توان به رست بیف، پودینگ یورک‌شر و چیپس و ماهی اشاره کرد. یکی دیگر از غذاهای مشهور در انگلستان چیکن تکه مصالح (Chicken Tikka Masala) نام دارد. این غذا نمونه‌ای از تاثیر حضور مهاجران هندی و پاکستانی در انگلستان است.

پودینگ‌های بریتانیایی هم بسیار مشهور هستند که معمولا با کاسترد سرو می‌شوند و خوراکی لذیذی برای روزهای بارانی و سرد هستند. البته همه‌ی پودینگ‌ها شیرین نیستند. مثلا پودینگ یورک‌شر، یک نوع پودینگ شور است.

انواع کیک و پای، بخش دیگری از غذاها و دسرهای محبوب انگلیسی‌ها را تشکیل می‌دهند. پای‌ها هم انواع مختلفی دارند؛ هم شور و هم شیرین. این غذاها به این دلیل رواج یافته‌اند که حمل و نقل آنها به ویژه برای کشاورزان راحت‌تر بوده است.




:: برچسب‌ها: لندن , گردشگری, جاذبه های گردشگری انگلیس, مکان‌های دیدنی لندن , تور لندن , راهنمای سفر به لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: